Travel: Cum ajungi in Thailanda

09:06 5 Comments

Hello Kaaaa!

RO Gata, astazi chiar scriu pe blog. Am tot zis ca scriu despre New York , despre Singapore si asa mai departe, dar de fiecare data eram ori foarte obosita si preferam sa dorm sau sa fiu una cu patul si sa citesc o carte, ori ziceam ca " scriu maine".
Anyway, avand in vedere ca foarte multi m-ati intrebat despre Thailanda, m-am gandit sa va povestesc excursia mea cu lux de amanunte. Poate va ajuta daca va doriti sa planificati o excursie in viitor.

Planul initial a fost diferit. Eu si o prietena de-a mea ne-am hotarat sa mergem in Bali. Am rezervat hotelul, am luat biletele de avion. Totul a fost pus la punct cu aproximativ o luna inainte.
Intre timp noi verificam vremea pe accuweather si ne-am cam ingrijorat putin... se anuntau numai tunete si fulgere.
Asa ca, inainte cu 2 zile de marea noastra excursie, din mai multe motive, am schimbat toate planurile. Am luat bilete spre Thailanda si am rezervat alt hotel, evident. Bineinteles, fiind prea tarziu, booking.com m-a taxat cu o noapte de cazare.

Asa ca am sunat-o pe prietena mea ( la 4 dimineata), care era in Bucuresti, si am anuntat-o ca nu mai mergem in Bali ci mergem in Krabi.
De ce am ales Krabi? Pai eu stiam de Phuket si Krabi ca sunt destinatii mai exotice din Thailanda ( nu ma intereseaza Bangkok- been there , done that, not my type). Krabi mi-a parut putin mai wild, asa ca l-am ales rapid. Nu am stat sa ma gandesc mai mult de 5 secunde..si nu exagerez.

In 2 zile ne-am intalnit pe aeroportul din Doha, Qatar. Eu veneam din Kuala Lumpur si ea din Bucuresti. Obosite si extrem de entuziasmate  era sa pierdem zborul ...pentru ca Duty free, that's why.

Una peste alta, cele aproape 7 ore de zbor au trecut rapid si ne-am trezit in Krabi.
Fiind romani, acolo avem nevoie de viza on arrival care este foarte usor de obtinut. Noi ne documentasem putin in scurtul timp avut la dispozitie, dar totusi eram stresate.
Insa totul a mers perfect. 2 poze de dimensiuni prestabilite ( eu am dat pozele de la US viza), 40 de dolari americani si completezi 1 formular. Tac-pac, ti-au si pus stampila pe pasaport. Viza este valida 15 zile, ceea ce este suficient pentru o vacanta.

Dupa ce ne-am luat bagajele am schimbat ceva bani ca sa avem de taxi si ne-am luat SIM-uri cu internet nelimitat ( prietena mea si-a luat si cu 100 de minute internationale) care au costat aproximativ 300 BHT (8 euro) bucata.

La iesirea din aeroport am gasit cateva persoane care se ocupau transportul spre oras (taxi). Tu le ziceai unde mergi, ei iti ziceau cat costa ( pana in Krabi city noi am dat 350 BHT), plateai, primeai o factura scrisa la mana si asteptai sa iti vina masina.
Nu au taxiuri galbene, rosii, albastre cum vezi peste tot. Ci masini normale, neinscriptionate, dar care te duc la destinatie.

Am ajuns la hotel, ne-am cazat ( personal amabil, totul ok) si am plecat in oras.
Am fost la masaj thailandez ...2 ore. Mie imi place foarte mult, dar daca esti o persoana mai senzitiva, cum e si prietena mea, s-ar putea sa urasti masajul si sa ma urasti si pe mine ca te-am adus acolo. Haha!

Apoi, in zilele ce au urmat..am vazut PARADISUL! In fiecare zi ne-am luat cate un trip care continea mai multe insule.

Phi Phi islands - probabil ca ati auzit de aceste insule. Sunt cele mai populare din Thailanda. Da, sunt frumoase, dar nu cele mai frumoase (din punctul meu de vedere). Aici mi s-a parut cel mai potrivit loc de facut snorkeling. Apa limpede, iar fauna acvatica....absolut minunata. Am vazut toate culorile posibile de pesti tropicali, arici de mare, meduze ( oops) si o caracatita destul de mare care m-a cam panicat putin.
Cu mana pe inima, pot sa spun ca aceasta a fost una dintre cele mai frumoase experiente din viata mea.

Hong Islands - preferatele mele. Peisajele m-au lasat fara cuvinte. Plaje salbatice, ape cristaline si roci in forme specaculoase. Planuiesc sa ma intorc cat de curand pe aceste insule minunate.

4 Islands . Meh, dragut...dar nu le-as mai face si a doua oara. Dupa ce am vazut Hong..parca nu mai eram impresionata asa de usor.

Fiecare excursie costa 1000-1500 BHT + 300-400 BHT pe care ii platesti zilnic ( taxa de Parc National). In acesti bani ai asigurat transportul de la/ pana la hotel, turul insulelor, pranzul, bauturi racoritoare.

In ultima zi (intreaga) pe care am petrecut-o in Krabi, am ales sa vizitam Tiger Caves. Sa venim noi in Thailanda si sa nu vizitam un templu? Asa ca am urcat 1260 de trepte pe o temperatura de 40 de grade. Primele 200 de trepte au fost ok, dupa am zis ca mor. Plus ca la un moment dat am fost atacata de maimute care au vrut sa imi fure fusta si geanta.

Acum ca v-am spu, in mare, ce poti sa faci in Thailanda, sa va spun si de mancare.
Totul este cu orez si totul este picant. Asa ca, cel mai bine e sa ii rogi sa iti prepare mancarea medium spicy care oricum va fi foooarte picanta pentru tine...ca european.

Te sfatuiesc sa incerci Mango sticky rice ( este un desert cu orez, mango proaspat si lapte de cocos) si Tom Yum soup ( supa cu creveti, ghimbir si lime).

Noi ne-am facut toate mofturile acolo si nu am simtit ca am cheltuit prea mult. Adica nu am sarit de bugetul prestabilit...chiar ne-am intors cu ceva dolari acasa.
Partea costisitoare e sa ajungi in Thailnda. biletele de avion costa destul de mult.
Asa ca, daca va doriti sa mergeti la plaja de Craciun, va sfatuiesc sa va luati biletele de pe acum. O sa le gasiti sigur la un pret destul de bun si nu o sa regretati decizia luata!

Cam asta am avut eu sa va spun despre Thailanda. Daca aveti intrebari legate de orice, lasati un comentariu.